غذاهای قبرس,قیمت تور قبرس,تور نوروز قبرس,تور نوروزی قبرس,تورنوروز,تور ارزان قبرس,تور ارزان نوروز قبرس,تور لحظه آخری قبرس,تور قبرس,شهرهای توریستی قبرس,بهترین فصل سفر به قبرس,جاذبه های گردشگری قبرس,پایتخت قبرس

 

غذاهای قبرس | تور قبرس

قبرس به علت داشتن دو ملیت متفاوت در قلب خودش، طعم غذاهای متفاوت را به گردشگرانش تقدیم میکند. در قسمت شمالی قبرس که ترک ها مستقر هستند، طعم بی نظیر غذاهای ترکی و در قسمت جنوبی آن غذاهای یونانی و مدیترانه ای را به مهمانان شان تقدیم می نمایند.

قبرس جنوبی | تور قبرس

معمولا در قسمت جنوبی قبرس در کنار غذا به علت داشتن زمین های کشت زیتون، میتوان زیتون نیز سرو نمود. همچنین در این قسمت طعم خوش اشتهای لیمو در کنار غذا را نباید فراموش کرد و از دست داد.

قبرس شمالی | تور قبرس

در قسمت شمالی قبرس با سبزی های تازه و گیاهان غذایی مانند پاپریکا، زعفران و… گوشت های غذا را طعم دار میکنند و به غذا عطر و طعم فوق العاده ای را میدهند. معمولا غذا را به همراه سس هایی که با گوجه تهیه میشوند در کنار برنج های سفید و دانه دانه سرو میشود.

رستوران های قبرس | تور قبرس

رستوران های قبرس، غذاهایشان عطر و بوی غذاهای بین المللی دارند.غذاهای محلی کمتر دیده میشود. برای اینکه طعم غذاهای محلی قبرس را در تور قبرس تجربه کنید و طعم به یاد ماندنی را همراه خود داشته باشید، بهتر است به روستاهای اطراف رفته و با سفارش غذای محلی با انواع پیش غذاهایی که با نخود پخته شده و لیموترش و یا ماست، خیار و سیر به همراه غذاهای مختلفی که با گوشت و ماهی به استقبالتان می آیند و در آخر با نوش جان نمودن میوه می توانید به خوردن غذاهایتان پایان دهید.

درادامه به غذاهایی که در قبرس بصورت رسمی و شناخته شده هستند میپردازیم.

اگر جز کسانی هستید که در مسافرت نیز دوست دارید طعم دلچسب بادمجان را با خودتان داشته باشید به شما پیشنهاد میدهیم طعم موساگا را که با ترکیب بادمجان، گوشت چرخ کرده، انواع سبزیجات برای داشتن طعم و بوی اشتها برانگیزش و خامه داخل سینی می چینند و در فر قرار میدهند را در تور قبرس بچشید.

موساگا

غذایی که بسیار بین ترک های قبرس یا مردم قبرس شمالی محبوب است باییلدی می باشد که در بین ایرانیان به بادمجان شکم پر معروف می باشد. باییلدی، بادمجان شکم پری است که مواد داخل آن را معمولا گوشت چرخ کرده، رب گوجه فرنگی، ادویه، پیاز و مواردی که معمولا سلیقه ای است، تهیه میشود.

باییلدی

البته توجه داشته باشید، به علت وجود ترک ها در قبرس، غذاهای محبوب ایرانیان مخصوصا خطّ آذربایجان، غذایی مانند دلمه که با برگ مو و موادی مانند برنج، عدس، گوشت چرخ کرده و انواع ادویه تهیه میشود، وجود دارد.

دلمه

اگر طرفدار پر و پاقرص گوشت بره هستید به شما غذای کلفتیکو را میدهیم. این غذا با گوشت بره تهیه می شود و در هنگام پخت، گوشت بره را با سبزیجات به صورت آرام پز قرار میدهند. حتما در تور قبرس چشیدن طعم این غذای خوشمزه و لذیذ را از دست ندهید.

کلفتیکو

تاوا نیز غذایی است که با تکه های گوشت بره تهیه میشود. در این نوع غذا معمولا همراه با گوشت بره، سیب زمینی، پیاز و سبزیجات نیز طبخ میشود و طعم بی نظیری را برایتان رقم میزند.

تاوا

هالومی، یک نوع پنیر می باشد که بعد از ورز دادن، آن را گریل می کنند و یا بصورت مجزا مصرف می کنند و یا بصورت سالاد همراه با گوجه، کاهو، پیاز، سبزیجات دیگر مصرف میشود.البته هالومی بصورت ساندویچ نیز سرو میشود که برای میان وعده گزینه مناسبی می تواند باشد. البته برای زیبابودن سفره نیز میتوان به عنوان فینگر فود یا غذای انگشتی نیز تهیه نمود.

هالومی

 

اگر شما مشتاق هستید که تور قبرس را برای سفر خود انتخاب نمائید، برای اطلاع از قیمت های این تور زیبا به سایت تورز توریست مراجعه نمائید

 

تور قبرس,تور قبرس شمالی,تور قبرس اروپایی

غذاهای قبرس,قیمت تور قبرس,تور نوروز قبرس,تور نوروزی قبرس,تورنوروز,تور ارزان قبرس,تور ارزان نوروز قبرس,تور لحظه آخری قبرس,تور قبرس,شهرهای توریستی قبرس,بهترین فصل سفر به قبرس,جاذبه های گردشگری قبرس,پایتخت قبرس

غذاهای قبرس | قیمت تور قبرس | تور لحظه آخری قبرس | تور قبرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.